søndag 15. november 2009

dåpsforbredelser og hekling

Idag har vi alle sammen vært skikkelig flinke. Jeg, mamma og Ragne dro på frosta til mormoren min hvor vi skal ha dåpen som er i morgen.
Vi fikset bord, hentet kake, fikk levert koltbord osv.
Jeg er ganske takknemmelig for at vi får ha selskapet hjemme hos mormor, jeg vokste opp på frosta og det er ett drømme sted. Jeg har bestemt meg for at når jeg har bra inntekt og Ragne begynner på VGS så skal jeg og Jon Arne flytte til frosta, hvor vi muligens skal kjøpe oss ett hus eller bygge ett selv. Frosta er så vakkert, uansett om det er vinter eller sommer. Masse drivhus som lyser opp hele bygda og en fantastisk utsikt ut mot trondheim.

Jeg må også fortelle dere om den "fantastiske" kaken som vi fikk kjøpt av Arntzen bakeri på Frosta. Jeg ringte dit for kanskje en uke siden og bestilte en stor lukket valnøtt. Jeg sendte de en mail med bilde av Ragne som skulle være på kaken, og det skulle stå "Ragne, 15.11.09" på kaken.
Jeg gledet meg kjempe masse til å se resultatet av kaken, men ble skikkelig skuffet da jeg skulle hente den. Da jeg kom inn og sa jeg skulle hente kaken sa damen bak disken at det ikke ble bilde på kaken, pga de ikke hadde fått bilde(noe jeg syntes var ganske rart ettersom at jeg sendte det på mail og det sto at mailen var sendt) etter litt kom hun også med at de ikke hadde igjen flere ark så de kunne overføre bildene over på kaken. Hun begynte å legge skylden på at posten var treg osv. Mamma sa at det var ganske dårlig gjort av de(Arntzen) at de ikke hadde ringt og sagt ifra om det, så vi kunne dratt på Levanger og bestilt kake med bilde. Da ble damen stille.. Jeg og mamma bare dro ut døren(med kaken) og fortsatte ferden opp til mormor hvor jeg skulle pusse sølvtøy og pynte bordene litt.

Her kommer noen bilder fra idag :


Ragne koser seg med pappaen sin som vil ha en nuss. 
 







Ett av bordene.

 Ett annet bord

Små roser og ett bilde av Ragne.


Det andre bordet.

Ragne koser seg i vippestolen mens alle andre styrer rundt henne.



Jeg var ute for å ta meg en røyk og måtte teste ut cameraet litt.
Dette er tatt fra verandaen til mormor, du kan se utover mot drivhus og trondheim.


Jeg snik fotograferte også de som sto inne på kjøkkenet. Mamma og Jon Arne prøvde Ragne med noe hun så absolutt ikke skal spise når en er 4-5mnd, men hun elsket det.

Mamma oppdaget meg... hun gjorde seg selvfølgelig til for fotografen.



En litt sliten Ragne.. Kan dere gjette hva hun har fått smakt på?



Pappa Jon Arne og Ragne står å ser på at jeg "smug" røyker ute på verandaen.


Jeg må nesten takke mamma, mormor, Jon Arne og Ragne for en fantastisk dag.
Vi fikk jo faktisk pyntet ganske bra.

Nå snart skal jeg finne sengen, må jo opp tidlig imorgen.
Jeg skal forresten ha på meg min nydelige bunad som jeg ikke har brukt siden konfirmasjonen min (jeg har måtte sy den ut ganske mye.) Først skal jeg kose meg med en kopp med nydelig nype-te og mitt nye hekle prosjekt.








Q: Vil noen gjette hva jeg hekler nå?


2 kommentarer:

  1. Hej snygg blogg du har. Jag kom in på din blogg genom bloggtrafik.

    Ett tips om du vill köpa gucci produkter gratis helt gratis samtidigt som att det är väldigt lätt.
    Då tycker jag att du ska gå in på denna länk http://gratis-fashion.se/inviter-ven.php?id=22024
    och registrera dig helt gratis och börja samla poäng.

    Du kan helt gratis tjäna poäng som du kan handla för i shoppen.
    Shoppen är fylld med häftiga produkter till både killar och tjejer, så skynda dig att upprätta en användare och kom igång :)

    Just nu kan du bl.a. få gratis Gucci produkter, parfym, smycken, väskor, iPods, presentkort,
    underkläder, hudvårdprodukter, make-up.

    MVH J..

    SvarSlett
  2. Tack så mycket
    jag gillar din blogg oxå! Jag gillar den grymt mycket. ska vi följa varandras bloggar via bloglovin? om du gillar min blogg ofc!
    Kram J..

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3