tirsdag 15. november 2011

DÅPSDAGEN & FLINKE RAGNE

I dag er det 2år siden Ragne ble dåpt.
En koselig dag som vi feiret sammen med familie og venner.
Maten var fantastisk og gavene var nydelige.
Rosene var de fineste jeg hadde sett på lenge og Jon Arne var kjekk i dress.
Tenk dere, det er 2år siden! Tiden flyr av sted, mens barnet blir eldre.
Hvor ble det av all denne tiden?

Ragne har virkelig blitt stor jente nå. Snakker, synger og smiler alltid.
Hun er også blitt flink til å gå på do. Jeg både tror og håper at hun er ferdig med bleiene til jul kanskje? Det går i alle fall kjempe fort når hun først har startet.
Kjempe flink til å si ifra når hun må på do, og når hun har hatt uhell.
Uhell skjer jo, men hun har vært veldig flink i det siste. I barnehagen har hun ikke hatt noen uhell på noen dager, og det er kjempe bra!

En annen ting Ragne har blitt flink til er å kle på seg selv.
Jeg får ikke lov til å hjelpe henne verken her hjemme eller i barnehagen.
Hun er skikkelig trass hvis jeg sitter sammen med henne i graderoben når avdelingen hennes skal ut.
Jeg får ikke lov til å kle på henne, og hvis jeg sitter der så vil hun heller ikke kle på seg selv.
Så nå har de begynt med en superduper ting, nemmelig klistermerkebelønning!
Ragne får ett klistermerke hvergang hun er flink å kler på seg selv, uten noen form for protest.
De begynte med dette etter en foreldresamtale som vi hadde på fredagen og nå har Ragne 3.stk klistermerker! Hun er også ganske stolt over de, og viser de frem når vi skal hjem.
Flinke jenta vår.


Q: Har du klistermerkebelønning til barnet ditt?
Funker dette bra for dere?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3