torsdag 18. oktober 2012

fremtidig designer?


Meg og forhåpentligvis min nye bestevenn! 
En utrolig herlig symaskin av merket; Pfaff (aldri hørt om dette før..)

Vi har ikke sydd så masse idag, men vi har sydd litt. Det første vi skulle gjøre var jo å sette på spolen, under-tråd og sette tråden i nålen osv (det som er vanlig å lære før man setter seg til å sy)

Det var jo utrolig mange forskjellige innstillinger på symaskinen, og en av de var quilt-søm. 
Utrolig moro, så jeg gleder meg til å komme igang skikkelig med prosjekt til fordypning. 


Slik så prøvelappen min ut etter mange runder i symaskinen. En av favorittene er sløyfen og de fylte hjertene. Lurer på om jeg skal bruke disse på et av plaggene jeg skal prøve meg på. 


Neste torsdag skal vi på Stoff og Stil for å handle inn litt stoff som vi skal lage produkter av. 
Jeg tror kanskje jeg skal prøve å lage meg ett skjørt, så da blir det å kjøpe mønster til skjørtet og stoff som egner seg til det. Jeg bruker jo faktisk skjørt idag også! Har jo utrolig mange skjørt, men klarer liksom aldri å få brukt de. Synd men sant, men det blir vel bedre om jeg får til et skjørt selv. Er jo kjempe gøy å bruke ting du selv har laget. 











4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, dette var moro! :)
      Gleder meg til å komme igang skikkelig med dette :D

      Slett
  2. Digger bloggen din jeg :) For du er så... deg selv !! :) Fant bloggen din via www.tcmn.blogg.no :):) Første gangen jeg er på denne men jeg skal nok begynne å lese den ((:
    _Ingvid :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Ingvild.
      Det er godt å høre at folk liker bloggen min.
      Håper du får en fin dag:)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3