torsdag 7. februar 2013

Gjenbruk ..

Vi holder på med prosjekt på skolen akkurat nå, hvor temaet er gjenbruk.
Jeg har lenge hatt mange ideer i hodet om hva jeg kan lage og har endelig fått rompa i gir!


Det hele begynte at vi måtte tegne skisser og en studie for å prøve å finne ut hvordan vi ville ha det.
Jeg hadde sett rundt på mange forskjellige blogger og diverse grupper på facebook, og fikk endelig bestemt meg for hvordan jeg ville gjøre det.
Som dere ser på skissen over her, så ser dere at det er tavlemaling på de treøverste rutene og hønsenetting på de tre nederste. 

Her har jeg begynt å ta av vinduskittet for å få av vinduene. Flaks som jeg har, så manglet det faktisk en rute fra før, så jeg trengte kun å ta av to stk. Begynte også å pusse på trerammen, men har funnet ut at jeg skal snu ruten slik at "innsiden" av ruten henger utover. 

Glad Tina som jobber som en galing med prosjektet. 

Ettersom det ble litt pussing på vinduet, og det støver noe sinnsykt. Så dro jeg med meg vinduet hjem for å jobbe med det. Kanskje ikke så veldig lurt å stå å pusse på noe slikt i et klasserom, så da er det bedre å pusse og ordne litt på det hjemme istede! 

Hønsenettingen klippes av med avbitertang.



Det var to av rutene øverst som var litt løse, så for at de ikke skulle falle ut hadde jeg på akryl.
Utrolig kjekt!

Når akrylen hadde tørket var det bare å maskere med maskeringsteip så malingen ikke kommer ut i kantene og ellers litt overalt. 



Da maskeringen var ferdig begynte påføringen av lag nr 1 på vindusrutene.
Jeg gleder meg som en liten unge til å se hvordan det blir, men tenker jeg må i alle fall ha 2-3 lag på rutene. 

PSPSPSPS: Kommer til å legge ut flere bilder av prosjektet når jeg har kommet noen vei med det. 


ATM: Nå sitter jeg å venter på at lag nr 1 skal tørke.
Drikker pepsi max og lurer på om jeg skal strikke litt.
Vi får se hvordan det blir.. 

Q: Hva gjør du akkurat ?


















1 kommentar:

  1. Du har en fin blogg.
    Bli spennende og se resultatet når du er ferdig med den. Ha en fin dag!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3