mandag 18. februar 2013

Hello Canon!

Fant noen bilder på kameraet til pappaen min som jeg tenkte jeg kunne legg ut her på bloggen. 
Bildene er tatt med Canon EOS 5D (eller noe slikt.. bildene blir i alle fall helt sinnsyke!)







Se så utrolig stor helium ballong Ragne hadde i sommer da.. 
Morfaren hennes kjøpte den da han var i Amerika. Og denne var en stor favoritt! 

Ragne knipset noen bilder av meg her en dag også.. 




Synes faktisk at dette ikke ble så aller verst. Har sett det mye dårligere for å si det slik .. 


Etter å ha prøvd kameraet til pappa litt. 
Og sett på bildene etterpå (selvfølgelig) .. så har jeg utrolig lyst til å kjøpe meg ett nytt kamera, da veldig gjærne canon. Fikk høre i sted at kameraet til pappa ligger på rundt tjuetusenkroner.. (+-)

Det er jo helt sinnsykt! Ikke så rart at bildene blir så sinnsykt gode! 

MEN i alle fall. Jeg tenker på å kjøpe meg nytt kamera. 
hvilket kamera vil du anbefale meg? 
Hvilket kamera har du?








2 kommentarer:

  1. Har canon, og er igrunn fornøyd med det :) Hadde nikon først, men solgte det etterhvert som interessen økte, siden det var et sånt amatørkamera der det var trasig når jeg skulle begynne å stille på innstillingene selv :) Da bestemte jeg meg for å teste canon, mest av nyskjerrighet. Men likte nikon og, jeg da. Blitzen er bedre på nikon. Ellers er det stort sett smakssak. Må nesten bare kjenne hva som ligger best i hånden :)

    Nå har jeg canon 550D (som kanskje har blitt utdatert nå, jeg vet ikke) og har ikke noe behov for å verken bytte det ut eller oppgradere til tross for omtrent daglig bruk :) Syns vertfall ikke at et speilrefleks er en dårlig investering, de varer lenge når de blir behandlet pent, og bildene er unektelig MYE bedre enn med disse kompaktkameraene som man får kjøpt. Vi har et DYRT kompaktkamera, men jeg takler ikke å bruke det når jeg ser hvor dårlig det er sammenlignet med speilrefleksen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har også Nikon nå .. Den lille søte, som er egentlig ganske forferdelig.. Nikon D40..
      Og for å være helt ærlig, så kan jeg fint lite om innstillinger av iso, blender osvosv.. MEN, shittau..
      Jeg vil ha Canon! Jeg ble helt forelsket da jeg prøvde pappa sitt. Det er uten blitz, så bildene blir litt så som så. Også tror jeg kanskje det er noe rart med fokusen på den også.. Men uansett, bildene blir MYE bedre!

      Lurer på om jeg skal være snill jeg. Tenkte kanskje å kjøpe meg canonkamera.. også kan jeg gi mitt gamle nikonkamera til sambo, da han alltid låner det når han skal ta bilder av biler osv.
      Vi får egentlig bare se hvordan det blir, men tror noe av feriepengene mine går til nytt kamera! :D
      Hvordan funker kompaktkameraene egentlig?

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3