tirsdag 19. februar 2013

Vinterferien

Frokosten er inntatt og jeg har prøvd å tatt noen bilder med min "kjære" Nikon.

Den utrolig fine tivolilampen til mamma. 
Har lyst til å ta den med meg ned i huset når vi flytter, men det kan jeg jo nesten ikke gjøre.
Eller hva sier du mamma?

Den utrolig fine rosen som jeg fikk av en venninne av meg på valentinesday!
Den har holdt seg godt, men begynner å synge på siste verste nå.  


Her er den lille samlingen min av mummikrus!
Har syv stk akkurat nå, og fler skal det bli!

Ettersom været er så bra idag, vurderer jeg å gå meg en liten tur for å ta litt bilder. 
Ett lite minus med det er at jeg har masse ideer i hodet mitt, men klarer aldri å få noe ut av det når jeg står der med kameraet. Jeg bor også på en utrolig kjedelig plass, så det er ikke så alt for mye å ta bilder av. Bortsett fra masse skog og snø. 

På slike dager som dette skulle jeg ønske jeg bodde på et sted med masse rare mennesker, som jeg kan snik fotografere mens de haster forbi meg. Et sted med flotte bygninger og andre flotte ting. 
Men slik er det ikke, og slik blir det ikke. Så jeg må vel kanskje bare gå ut for å ta bilder av skog og snø da. Kan jo selvfølgelig ta med meg stativet ut også, ta litt bilder av meg selv. Men føler ikke for å stå foran kameraet idag, så da ble det også verre.

Kan jo selvfølgelig kjøre ned til sjøen for å ta litt bilder der, men redd for at jeg ikke kommer meg opp der ifra igjen, da bilen min ikke har så gode dekk.  (må bare le litt jeg, for jeg har jo sååå mange dårlige unnskyldninger!)

En annen ting jeg vil si er Tusen takk for alle kommentarene jeg har fått i det siste!
Tusen takk for alle tips til garderober og lignende. 

Lurer på om jeg skal ta frem strikkingen en liten stund, før jeg gjør andre ting.
Kommer vel et blogginnlegg senere idag/kveld.. Kanskje ..
Vi får se hvordan det blir. 





(Må bare beklage at det er sorte hjørner på bildene .. jeg lagret de nemlig i feil fil, men alt kan jo ikke være riktig. Skal huske det til neste gang!


Q: Hva bruker du å ta bilder av når du er ute og fotograferer? 



3 kommentarer:

  1. Du får ha en god tur, håper du får tatt masse fine bilder vi får se senere :) <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde en fin tur. Kom meg helt ut i hagen, fikk tatt to bilder.
      Begge ble dritt dårlige, så tok batteriet slutt:)

      Slett
  2. Syns ikke kamera ditt ser så dårlig ut jeg da! :) Jeg tror heller jeg ville investert i et bedre objektiv enn nytt kamera dersom du ikke er så engasjert på innstillinger osv :) Det er jo ikke noen hemmelighet at objektivet som følger med kamera (antageligvis 18-55mm regner jeg med) er litt begrenset... Ikke av de beste :) Start med 50mm 1.8, koster rundt 1000lappen, og gjør en STOR forskjell :) Etterhvert kan du kjøpe dyrere og bedre objektiver når du finner ut at du trenger mer å jobbe med :)
    Har ikke så mye motiver her jeg heller, men jeg blir heldigvis aldri lei av å ta bilder av Mira da :) Hun er fotogen, så hun gjør jobben ganske enkel :P hehe! Og alltids kjekt å ha bilder av henne, syns jeg :P Hun er jo bebien min :D hihi!

    Sv: kompaktkameraer er jo de vanlige som omtrent bare har en knapp :P Sånne semi-proffe kompaktkameraer har jeg ikke prøvd, men kunne tenkt meg et i tillegg til speilrefleksen, typ canon G12 e.l. Men hadde aldri byttet det ut :)
    Mops kunne jeg aldri kjøpt :P De er jo utsatt for så sinnykt mange rare sykdommer og plager. Mira var jo plaget med kroniske løpetider tideligre og måtte operere, og jeg tenker at om hun hadde vært plaget med mer enn det hadde jeg virkelig fått vondt i sjela. Synd når mennesker avler på raser så masse plager for utseende alene :( Jeg er derfor kanskje i overkant opptatt av å velge en frisk rase :P Men de er herlige personligheter da :) Når vi får en til blir det nok litt større enn en mops det og, men ikke en til på Mira-størrelse, for å si det sånn :P holder med en muskelbunt! :D

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3