onsdag 6. mars 2013

Punker for en dag.


Dagen i dag var virkelig super! 
Jeg var modell for en av frisørelevene og temaet var punk!


Læreren skrev på facebooksiden deres at de trengte modeller til prosjektet og da var jo jeg kjempe rask med å si ifra om at dette var noe jeg hadde lyst til å bli med på. Og jeg angrer ikke et sekund heller. Veldig moro, men samtidig veldig lærerikt også!
Selv har jeg jo søkt frisørlinjen til høsten og krysser fingrene for at jeg kommer meg inn.
(har en liten feeling på at jeg kommer inn.. Mer om det vil jeg ikke si, bortsett fra at det ordner seg alltid for snille piker)



Møtte opp på skolen uten sminke! #denfølelsen. Det er så godt å gå "naken"


 iallfall; Jeg møtte opp på skolen til vanlig tid. 
Vi begynte dagen med å finne ut hva jeg skulle ha på meg av klær når vi skulle ta bilder. 
Vi fant det ut etter hvert og når klær var i orden, var det tid for sminke. 
Det er så moro å bli dullet med og sminket, og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg ikke bruker mer sminke enn jeg bruker til vanlig. En helt vanlig dag bruker jeg kun mascara, kanskje litt eyeliner om jeg har god tid, men er som oftest litt stresset på morgenen så det er bedre uten!


Her var sminken nesten helt ferdig. Manglet bare litt leppestift.



Jeg fikk iallfall en mega fresh  øyesminke og leppestift pluss litt Foundation (eller noe slikt..)
Da vi var ferdig med sminken tok vi oss en liten pause før vi fortsatte på håret. 
Håret var jeg veldig spent på da frisøreleven fortalte at hun skulle kreppe håret mitt. 
Krepptangen vi har på skolen er utrolig stilig! Kreppen er skikkelig liten, så når håret blir kreppet kjennes det ut som stålull. Utrolig ekkelt å ta på, men utrolig kul effekt!


Enda mer sminke..



Da håret var ferdig kreppet var det tid for litt tupering før hun påførte ca et tonn med hårgele! 
Utrolig moro å bli ordnet på håret også, og resultatet ble kjempe bra! Det er så moro å være med på noe som er litt annerledes. Ikke kun sitte på rompa og ha produksjon liksom, men være med å hjelpe frisørelever med prosjekter og andre oppgaver de har.


Når sminke og hår var ferdig gikk vi ut for å fotografere! 
Vi hadde fundert en liten stund over hvor vi kunne ta bilder, men vi fant virkelig stedene for å ta bilder med temaet punk! 
Jeg har ikke fått noen av bildene som ble tatt enda, men det kommer! 
Da skal jeg redigere de litt, for så å legge de ut her på bloggen, så dere får se hvordan bildene ble og hvordan stylingen min ble! Jeg gleder meg kjempe masse til å se bildene igjen, og vise de til dere der ute.


Jeg fikk tatt noen bilder selv i dag også, men kun av sminke og hår. Men dere får som sagt se alt når jeg har fått bildene.



Se så utrolig rått!
JEG ELSKET DET!













1 kommentar:

  1. rett å slett veldig digg!!!!hilsen hu på skogn

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3