lørdag 20. april 2013

huset med masse rot

Ragne ble med foreldrene mine en tur bort idag, så da fikk jeg sett litt serie på netflix før jeg og Jon Arne dro ned i huset for å rydde litt.

Jeg(les:vi) har ikke vært i huset på en evighet, og nå husker jeg hvorfor!
Tenkte vi kunne rydde litt, så det ble litt mer orden der nede, men hvor skulle jeg begynne?
Jeg dro faktisk med meg kameraet idag da! (er dere sjokkerte eller? Det er jeg!)

Fikk kostet opp utrolig masse sagflis som var sånn ca all over the place!
Gleder meg kjempe masse til å bare ligge i badekaret, med badebombe fra lush, pepsi max i glasset og radioen på max volum. Den dagen, den blir hellig!

Jeg gleder meg som en liten unge til jeg kan vaske klær. Legge opp klær og bare dulle og styre på.

Vet ikke om det er så mye å si om alle bildene jeg har tenkt å lagt ut. De snakker vel for det meste for seg selv. Så det er jo bare å se.

Også har vi kjøkkenet da.. Hvor skal jeg begynne? Vi har så masse rart, og jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal starte. Føler at jeg må ha med meg Jon Arne når vi skal rydde i ting, for jeg vet overhode ikke hva jeg kan kaste(selge, eller gi bort) eller hva jeg skal ta vare på.
Det er så vanskelig. 


Etter en liten stund hvor jeg fikk støvsugd litt, og bare sett på alt rotet så ble jeg skikkelig lei!
Jeg vet jo ikke hvor jeg skal begynne! Fikk unna utrolig mye verktøy og slike ting da, som jeg bare satte i det lille søte uthuset vårt. 


Gleder meg som en liten unge til å pynte opp rundt uthuset.
Med lykter og potetkasser, og lyslenke i treet.  og kanskje et strøk med maling.
Eller kanskje bare la det være slitt? Vi får se hvordan det blir, vi har jo trossalt ikke fått flyttet inn enda.

Etter å ha støvsugd sofaen, trappa og gulvet ble jeg lei. Gikk ut for å plukke litt blomster, men kan ikke si at det hjalp så veldig.
Gikk så inn igjen for å prøve å gjøre noe fornuftig, men endte opp med at jeg gikk utrolig fort ut igjen. Skjønner ikke at det går an å bli så lei? Gleder meg som en unge til vi får gjort ferdig det som trengs, og fått flyttet inn. Den dagen vi kan få familie og venner til å hjelpe oss med vaskingen. Den dagen gleder jeg meg så utrolig mye til. Jeg kommer til å gro fast i huset. Jeg skal ikke forlate det om jeg ikke må! Jeg skal være der for alltid. 

Slik endte jeg opp .. Bildet taler for seg selv .. 

Kommer til å ta litt bedre og flere bilder neste gang vi skal i huset.
Kanskje det kommer noen tips og triks også?
Ikke at jeg har så mye og komme med, men kan jo høre med sambo om han vil skrive noen ord.
(jeg tviler noe sinnsykt på at han har lyst til det.. han synes blogging er dust!)

Q: Pusser dere opp hus? Har du noen tips og triks til hvordan vi ikke skal miste motivasjonen?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3