torsdag 16. mai 2013

Skolelyset

Det meste av kvelden har jeg tilbrakt i det lille huset til mamma. 
Jeg har jobbet med skoleoppgaven som vi har akkurat nå, og det er at vi skal lage fire skilt. 


Ganske greit å sitte ute å jobbe med dette, da jeg holder på med sprittusjer som lukter skikkelig ille. Temperaturen har vært ganske bra den også, men nå begynner det å bli litt kaldt. 



Musikken har stått på hele tiden mens jeg har kosa meg med skiltlaging. 
Dette skiltet tror jeg kanskje at jeg er mest fornøyd med, litt usikker. 
Jeg vet i alle fall hvilket skilt jeg er minst fornøyd med!


Skal lage skilt til Ragne også, som hun kan ha på døren inn til soverommet sitt. 
Jeg malte det hvitt først, før jeg skrev "Prinsesse Ragne" på det, men ble ikke helt fornøyd så det fikk seg et lag med rosa maling. Skal male et strøk til over med litt mer rosa maling senere, slik at jeg kan få skrevet på nytt også. 


De to store skiltene har jeg blitt inspirert til å lage fra noen quotes fra det store internettet. 
Det finnes jo så utrolig mye du kan skrive på et skilt, men det meste begynner jo å bli litt oppbrukt. Har ikke sett skilt med dette før, så hvorfor ikke lage et selv. 
Engelen i hjørnet skal jeg lime på med skolelim blandet med vann. "Decopage" kaller de det.. 

Ferdig med et skilt, nå er det bare 3 igjen. Men disse skal jeg gjøre ferdig en annen dag.
Imorgen er det jo 17.mai og det skal vi jo feire med is og pølser. Kan nesten ikke gjøre skolearbeid da! Skal ha på meg bunaden min også, som jeg ikke har hatt på meg siden dåpen til Ragne. Og det var en hyggelig overraskelse som ventet meg når jeg prøvde den på meg for noen dager siden! Den er faktisk alt for stor nå! (den var størst i vesten der hvor brystene skal plasseres.. HVOR HAR DERE GJORT AV DERE?) 

Satser på at været blir bra i morgen, og at jeg får tatt masse bilder som forhåpentligvis havner her på bloggen etter hvert.
Nå begynner det å bli så kaldt at jeg skal gå inn for å sette meg til. Lese litt blogger, og kanskje lage brownies? (Eller hva tror du om det, mamma?)  Kanskje går det noe bra på tv ikveld også? 

Q: Hvis du skulle laget deg et skilt, hva ville du skrevet på det? 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3