torsdag 22. august 2013

Learn from yesterday, Live for today, hope for tomorrow.

En skoleuke er straks ferdig. 
Den første skoleuken på et utrolig fint år. Jeg gleder meg skikkelig til å komme i gang, og starte for fult. 

I går på skolen så hadde vi litt informasjon, og noen små oppgaver for å være litt sosiale. 
På slutten av dagen hadde vi samfunnsfag, og jeg har virkelig glemt hvor moro det kan være altså! 
Jeg husker at samfunnsfag var et av favorittene mine på ungdomsskolen, og jeg har store planer om å ikke søke fritak i dette faget. 

Jeg lurer også på om jeg skal ha Norsk også. Fikk høre i går at karakterene mine ikke er helt bra, så det skader jo ikke å prøve å få det til litt bedre! 

I dag skal jeg på PFO i Salongen som jeg jobber i. Gleder meg mye til det også! 
Etter jobb i dag skal det være et lite minisminkekurs som jeg virkelig trenger! Jeg kan jo overhode ingenting om sminke, men det kommer seg sikkert i løpet av dette skoleåret. 



Ragne har begynt i barnehagen igjen. Og det virker som om hun trives kjempe godt. Det ble i allefall kjempe stas når hennes beste venninne kom tilbake etter ferien. 
Ellers så er Ragne en super rampette jente, men hun glimter til litt inni mellom med å være veldig søt og snill også. Veldig glad i tegning, og det ble kjempe stas når hun fikk seg egen perm som hun kan ha tegningene sine i! 

Vi har også bod i huset en liten stund nå. Og jeg trives kjempe godt. Det er masse å gjøre, hele tiden og man blir aldri ferdig med rydding. 
Kjøkken må ryddes hele tiden, klær må vaskes hele tiden. Og stuegulvet må ha seg en skikkelig vask i nærmeste fremtid. 

Har fått opp litt mer på veggene også, så nå begynner det å bli litt hjemmekoselig her. 
Lurer på om jeg skal hente hjem skriveren min også, slik at jeg kan få skrevet ut litt bilder og henge opp ett eller annet lurt sted. Hadde jo store planer om å ordne en bildevegg på loftstuen, men jeg tror jeg har andre planer nå! Vi får se hvordan det blir, men jeg tror det kan bli ganske kult. 

I skrivende stund drikker jeg kaffe, og bare venter på at jeg skal ordne meg litt for å dra på jobb. 
På teven er det god morgen norge som skurrer i bakgrunnen. 
Må også hente kameraladeren min idag! Det er utrolig lite strøm på det, så om det skjer noe i dag, så blir det nok å ta bilder med mobilen!





2 kommentarer:

  1. Du har i hvertfall dette året å gjøre det bedre på da, det må jeg selv hvertfall.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sant. Man må gjøre så godt man kan. Og hvis karakterene ikke blir bedre. Så står jo karakteren fra sist jeg gikk det faget :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3