onsdag 7. august 2013

Mandag 5.august: Første dag i huset.


Jeg har sovet som en stein i natt. Vi har sovet i huset for første gang!
Ragne sov hos mormor, så jeg har ryddet og vasket litt.
Jeg tok meg et bad i går kveld også, noe så sinnsykt godt!
Når jeg skulle legge meg, måtte jeg ha en liten lampe så jeg kunne lese bok.
Det sto en lampe på soverommet til Ragne, tenkte at den kunne jeg jo ta.
Sløv som jeg er, tenkte jeg ikke på at jeg måtte flytte lekekjøkkenet hennes litt for å få tak i lampen, så jeg klarte å strekke ett eller annet i nakken!
Det var liiiite godt.  Kjenner også at skulderen min har blitt litt bedre, jeg er ikke skapt for å skrubbe kjøkkenskuffer!

Jeg våknet halv ti i dag. Helt av meg selv. Jeg våknet når Jon Arne dro på jobb i dag tidlig.
Men sovnet igjen. Våknet til strålende sol! Kjennes ut som om været blir ganske bra, men det kan jeg dessverre bare kjenne igjennom vinduet mens jeg skal rydde og styre på litt i dag også. Gulvet på stuen må vaskes over igjen. Og kjøkkenet skal ryddes skikkelig!

Oppvaskmaskinen har stått konstant og vasket kopper og fat. Og annet dritt som vi egentlig ikke trenger! I alle fall ikke akkurat nå.
Tven er i orden, parabolen henger på veggen og vi kan faktisk se på tv når vi vil, og hva vi vil.

Vi får ikke nett før den 15.august. Jeg begynner på jobb igjen den 12.august, og skole og barnehage starter på igjen den 19.august.

Akkurat nå sitter jeg å drikker et glass eplejuice. Denne gangen uten isbiter.
Vi har jo isbitmaskin integrert i kjøleskapet/fryseskapet!
Dette er utrolig kjekt da både jeg og R er glade i isbiter. Noe som er utrolig flott med dette er jo at vi kan knuse isen også! OLYKKE.

Hadde egentlig ikke trodd at vi skulle flytte så fort.
Mormoren og mammaen min hjalp til med vasking i går. Og fikk vasket ned stuen og vinduene. Kjøkkenet har jeg vasket. Skuffer og skap. Gleder meg til jeg har tømt det for rot og unødvendige saker, da skal benken og gulvet vaskes igjen.
Badegulvet er vasket en gang, men må vaskes igjen snart. Vi har ikke speil  på badet enda, og har ikke noen sted å ha håndklær, men det kommer etter hvert.
Trenger ikke å stresse sånn med det, ikke enda i alle fall.
Selv om det hadde vært greit å kommet skikkelig inn i huset før jeg begynner på skole og jobb igjen!

Nå er klokken 10:23: Jeg har vasket gulvet på stuen igjen. Og drukket to glass med eplejuice. På tven er det fødeavdelingen som skurrer i bakgrunnen.
Ragne og mamma kommer snart de også.
Skal rydde litt mer på kjøkkenet og vaske litt mer kopper. Gå ut med noe i uthuset og rydde av benken. Kaste ting vi ikke trenger og vaske ned kjøkkenet. Skulle malt kjøpmannsdisken også, men det får jeg se om jeg gjør i kveld. Eller en annen dag.


Litt senere på dagen:

Jeg og Ragne gikk oss en liten tur, fant masse maur og en ripsbusk.
Når Jon Arne kom hjem dro vi til foreldrene mine for å spise middag.
Kjøkkenet vårt ser ut som en krigssti, så den må virkelig ryddes skikkelig.
Og det skal jeg prøve å få gjort i morgen (tirsdag 6.august. 2013)

Etter vi hadde spist middag dro vi til levanger for å kjøpe gradinstenger og rullegardiner for å ha på soverommet. Gardinstenger ble kjøpt, rullegardiner ble kjøpt og tror dere ikke at Jon Arne kjøpte gardiner også! (HELT SELV!) uten innspill av meg, som satt i bilen sammen med en urolig og sliten Ragne.

Etter hvert kom Jon Arne og vi dro videre til jysk, hvor det ble kjøpt en haug med håndklær, store og små. I alle forskjellige farger! Jeg satt i bilen denne gangen også, og ble nesten litt overasket over hva Jon Arne hadde kjøpt! Det var så stilig!
Han kjøpte håndklær(store og små) til bare meg og Ragne også.
Håndklær med ugler på! Rosa til Ragne og Hvitt til meg!
Skal ta bilder så dere får se de! De var så søte!

Når vi kom hjem så vi litt barne-tv, før Ragne skulle ta kveldsbadet sitt i det utrolig kule boblebadekaret vårt. Det ble masse skum i dag også, noe som er utrolig populært. Bare så synd det tar så lang tid før det går ned i sluket. Ragne har en tendens til å ha skum litt overalt, men det håper jeg bare er i begynnelsen. Jon Arne var meget opptatt med å rulle sammen håndklær, så jeg tok meg av tørking og føning av hår når Ragne var ferdig. Kveldsmat ble inntatt, og tenner ble pusset. Vitaminbjørn ble inntatt den også, så fant hun smukken og vi leste eventyret om Tornerose i sengen.

Hun tullet noe helt ekstremt. Og ville så absolutt ikke sove, måtte på do flere ganger, og skulle plutselig ha brødskive med hvitost.
Jeg hadde ikke spist siden middagen, så jeg lagde meg noen skiver jeg også.
Mens jeg hadde lest eventyr til Ragne hadde Jon Arne vært flink å ordnet ferdig en gardinstang, med gardin på stua! Og gardinene var jo faktisk utrolig fine!
Skikkelig koselige gardiner. Så nå er det litt mer hjemmekoselig i stuen her i Bergsvegen!

I skrivende stund har jeg ikke kameraet her. Men skal hente det i morgen. Både kamera, objektivene og stativet blir med meg! OLYKKE.
Jeg har så stor tro på at dette blir så utrolig bra! Jeg gleder meg skikkelig til å komme skikkelig i orden her i huset, og bare nyte livet og leve.


Men, nå ha jeg skrevet nok for denne gang.
Ett lite innblikk i hvordan vår første natt og dag har vært i huset. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3