onsdag 7. august 2013

Tirsdag 6.august.2013: Dag to i huset.


Dagen i dag har gått kjempe bra. Vi har kost oss og hatt besøk. Mamma har også vært her, hjulpet til litt med rydding. Kjekt med hjelp når Jon Arne er på jobb.

Etter å ha ryddet litt og sett barne-tv forsvant tv-signalet.
”Intet Signal” er gørr kjedelig å se på, så da gjorde vi andre ting.


Vi var hos mamma å spiste middag i dag også. Ragne hadde bestemt at det skulle være pannekaker, så for min del ble det pannekake m/grillpølse og ketchup.
Jeg er ikke så glad i pannekake, så hvis jeg skal spise det må jeg ha pølse og ketchup. Syltetøy eller sukker blir for søtt og jeg blir fort kvalm av det.

Etter å ha spist middag dro vi hjem igjen for å rydde litt mer. Denne gangen fikk vi med oss litt av hvert, både klær og leker.  Duploen og Togbanen ble med til bergsvegen.
Og ikke lenge etter å ha pakket ut dette ringte telefonen, Renate og sønnen var i bygda og var kjempe nysgjærrige på hvordan vi hadde fått det så langt i huset så de kom etter hvert. Ragne var stolt guide gjennom hele huset, men først av alt måtte hele gjengen bli med på soverommet hennes. Det må alle som kommer innom. Soverommet hennes er hovedattraksjonen når det kommer besøk. Ingen får dra her ifra før de har sett det, altså.


I alle fall, Renate og jeg snakket om løst og fast og drakk brus, mens barna herjet litt både ute og inne.
Moro at to slike rabbagaster leker så godt sammen.
Etter  en liten stund måtte de dra hjem, men de lovte å komme på besøk litt senere når vi har kommet litt mer i orden.

Når klokken begynte å nærme seg halv sju, ordnet vi oss for å dra på bursdag til farmoren min.  Ragne ble skikkelig giret og hadde på seg kjole. Hun hadde mast lenge om kake og om Lina ikke skulle komme snart. Et puslespill senere og noen skjeer med kake, kom endelig Lina. Ragne ser så opp til den jenta, og det er så moro å se.
Hun hadde spist masse sukkerholdige greier i dag, så hyperaktiviteten var på topp.



Etter å ha styret på litt satte de seg ned på gulvet for å pusle litt, og det ble helt stille. Skulle tro at begge hadde sovnet, men den gang ei.

Klokken begynte å nærme seg sengetid, og Ragne var tydelig sliten over alt som hadde skjedd i dag. Vi dro hjem igjen for å slappe av litt og ordne oss for kvelden.
Etter et og et halvt eventyr på sengen sov hun tungt. Det er så godt når hun er så grei å legge ned for kvelden. Da har jeg masse tid til å gjøre fornuftige ting.
Ikke at jeg har gjort så mye fornuftig nå altså, men jeg har fått ryddet litt mer på kjøkkenet, ryddet opp i lekene og satt utover flere blomster som jeg har fått.


 

Synes det er så moro med blomster, men er litt redd for at de kanskje skal visne fra meg, eller at jeg drukner de i vann, men skal virkelig prøve å holde orden på disse blomstene.
Rosene jeg fikk fra Jon Arne har blitt skikkelig fine de også.




I skrivende stund sitter jeg å hører på musikk og drikker appelsinjuice med isbiter.
OG rosasugerør!



Lurer på om jeg skal begynne med klærne til Ragne nå, eller om jeg skal vente til i morgen. Så jeg får vaske igjennom garderoberommet hennes før jeg begynner med bretting og sortering av klærne. Det er helt utrolig hvor mye klær en familie faktisk kan ha. 
Vi har bare tatt med en stor søppelsekk med klær som tilhører Ragne, og en sekk med klær som tilhører meg og Jon Arne. 
Kjenner jeg gruer meg litt til å sortere alt dette. Prøve klærne mine og legge bort klær jeg ikke bruker, klær jeg aldri mer får på meg osvosv. Er det noe jeg virkelig hater så er det å prøve klær! Jeg blir helt dårlig av det.



Her er håndklærne jeg fikk av Jon Arne.
Er ikke uglene søte?
Jeg ble i alle fall helt forelsket, og gleder meg til å bruke de.

Men nå er det nok skriving for i kveld. Ny dag i morgen, med enda mer skriving om hvordan det går i huset. Nå skal jeg forhåpentligvis rydde litt mer, og håpe på at signalet på tven blir greit igjen!




 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3