onsdag 18. juni 2014

Travle dager

Hele huset ser ut som ett dass! Jeg har hatt fri fra skolen andre dagen på rad idag, og har store planer om å prøve å få det til å se ut som et hjem igjen!

Gårdsdagen gikk bort til å se serie på viaplay og soving på soffaen. Jeg har vært utrolig sliten i det siste og sovnet ganske fort på soffaen om jeg har satt meg ned. Kanskje derfor huset ser ut som det gjør også? 


Imorgen er siste skoledag, hvor vi skal møtes for å spise frokost sammen før det blir litt andre greier litt senere på dagen. Vi er vel ferdig rundt 12-13tiden tenker jeg, og da blir det bare å hive seg i rundt igjen for å bake kaker.

Jeg har allerede ordnet med marengsbunn slik at jeg kan lage pavlovakake, men lurer på om jeg skal lage en ny en for jeg måtte jo smake på den for å se om den var grei, så jeg har spist litt av den jeg laget i går kveld. Kan jo ikke ha slike ting stående for da kommer det fort bort!
Har planer om å lage sjokoladekake og muffins, så vi får se hvordan det blir. Mulig jeg hiver meg rundt ikveld og baker litt. Noe må jeg jo finne på! 

Ragne blir jo 5år imorgen, og det er utrolig rart å tenke på at den lille kroppen har blitt en stor, sta, egen og utrolig koselig jente med utrolig sterke meninger om alt og ingen ting!
Hun er positiv samtidig som hun er utrolig furtette og løper fort avgårde om hun ikke får viljen sin. Og om hun ikke løper bort så står hun der med furtetruten sin og prøver å presse frem tårer.
Synes ikke det er så lenge siden vi kom hjem fra sykehuset med den lille kroppen, så liten og søt. 


Det er jo bare et år til hun begynner på skolen også! Og det er jo faktisk ikke så lenge til hun skal konfirmeres heller... Litt skummelt å tenke på, at tiden går så fort.
Vi har jo faktisk bodd i huset snart et år også!?

Men som sagt, Ragne er utrolig søt og rar.
Hun leker godt alene og leker da helst med hestene sine, my little pony er en stor favoritt så hun har sett alle episoder og filmer som ligger ute på netflix opptil flere ganger! Jeg begynner å bli litt lei av my little pony men det er jo moro for meg å se også! hihi..
Ellers så er hun veldig glad i å tegne og skrive, hun kan å skrive masse og har såvidt det er begynt å lese litt! Hun sykler som en racer på sykkelen sin, uten støttehjul og liker å være ute.
Ragne snakker masse til og ønsker seg mye rart.
Her om dagen fikk katten vår kattunger, og katten hadde bare født to stk. Da sa Ragne:
" Hvis det kommer fler, så må vi gi bort kattungene. Men hvis det er bare de to så kan vi ikke gi de bort for de er jo tvillinger og de må jo få leve sammen!" 
Da måtte jeg le litt, for det er jo utrolig hva det er de tenker på!

Når det gjelder morgendagen, så skal jeg prøve å få tatt litt bilder som jeg tenkte jeg skulle poste på bloggen. Er så utrolig lenge siden jeg har blogget nå, og det var på tide med et "lite" innlegg.
Så imorgen kveld, evt på fredagen kommer bilder av 5årsdagen til Ragne.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar til meg og jeg blir kjempe glad! <3